söndag 24 juni 2012

Tema: Att ignorera

- Vi skulle kunna ha små bakelser toppade med körsbär till efterrätt ...?
- Mmm.
- Ett körsbär på varje bakelse, liksom.
- Mmm.
- Glaserade.
- Mmm.
- Så att varje körsbär glänser...
- Mmm.
- Nästan som små julgranskulor, visst ser glaserade körsbär ut som små julgranskulor?
- Mmm.
- Och fluffig grädde, det ska vi också ha.
- Mmm.
- Jag älskar fluffig grädde!
- Mmm.
- Men inte så fluffig så att körsbäret försvinner, förstås.
- Mmm.
- Vadå, 'mmm'? Inte så fluffig att körsbäret försvinner, sa jag!
- Va?
- Vi kan behöva staga upp det med en tandpetare. Eller lägga det på en liten platå, och sedan spritsa grädden runt om.
- Mmm.
- Ibland känns det som att du inte lyssnar på mig.
- Va?
- Ibland känns det som att du inte lyssnar på mig, säger jag.
- Du känner så mycket du.
- Mmm.

4 kommentarer:

Iris sa...

Väldigt talande...

Charlotte sa...

Söt. Förstår inte hur någon kan låta bli att lyssna till ett samtal som handlar om bakelser.

marmoria sa...

Rolig och potentiellt sorglig. Kul att se dig!

Toffs sa...

Intressant och smått komisk text om en trivial händelse. Men ack så mycket igenkänning. Kul dialog!