måndag 25 juni 2012

Tema: En nidbild

Han var snyggare när han var gift med mig, det är i alla fall en tröst. Jag hade honom när han var på topp, ha ha. Om jag träffar hans nya vid något tillfälle ska jag fan i mig tala om det för henne. Hon ska få veta vad hon gick miste om, eftersom det var jag som hade honom när hans hår var tjockt och hans hy slät och fin.
Den var verkligen slät och fin. Nu är den betydligt slappare. Påsarna under ögonen gungar slappt mot kindbenen, och örsnibbarna ska vi inte tala om. Dra lite i dem och de når axlarna. Till skillnad från hårfästet, som drar sig allt längre upp. Det enda kvarvarande hår med någon slags vitalitet intakt är det som sticker ut ur öron och näsborrar. Det är desto livaktigare, man skulle kunna fläta det. Långa krokiga flätor som man sedan skulle kunna trycka in i hans mun tills han inte kunde andas längre.

5 kommentarer:

Charlotte sa...

Välskrivet, ytterst obehagligt men väldigt nidigt.

Iris sa...

Hahahahohoho. Bra vinkling. Välskrivet.

Kalle Byx sa...

Jag ler. Fattar precis vad du menar.

Grå papegoja sa...

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, sägs det ju.
Pia, som numera är en grå fågel och inte en vit bil.

Caroline sa...

Gillar! Känner avskyn ända hit, skönt på något vis! Särskilt slutet!