måndag 24 december 2012

tema: perfekt

En perfekt julafton har jag aldrig haft, så det vet jag tyvärr inte vad det är. Alltid är det några som förstör. Ungar som gnäller för att julklappsutdelningen dröjer och vuxna som skrattar och pratar för högt om ämnen som verkligen inte hör ihop med julefrid.

Jag tycker inte om skrål.

Och tjatiga ungar går mig på nerverna.

Inte för att jag skulle berätta det för dem. Nej, jag ler och tindrar med ögonen (så gott jag orkar efter att ha gått upp klockan fem för att hinna ordna alla julklappar under granen och få till ett perfekt julbord).

Sådan är jag.

4 kommentarer:

marmoria sa...

Om det är på det viset att man offrar perfekta dagen för perfekta bordet, är man inte vis. Hoppas det gick bättre i år! God jul!

saqer sa...

Min fulla sympati. Fira i frid. Gott slut:)

Toffs sa...

Igenkänner mig. Önskar mig alltid julefrid men får det sällan.

Kalle Byx sa...

Jag tycker inte heller om skrål. Men jag gillar det du skriver.