måndag 4 oktober 2010

Tema: Att avstå

Avstå eller stå av,
vad är egentligen skillnaden?
Det beror på vad det är för något att stå av, förstås.
Sitta av, har man hört talas om, men stå av?
Kliva av, vet jag också vad det är, jag som åker så mycket tåg.
Hoppa av, är jag också bekant med. Alla gånger jag hoppat av mitt äktenskap och ekorrhjulet går inte ens att räkna. För att inte tala om alla gånger jag hoppat på igen.
Men nu var det inte mitt hoppiga liv vi skulle prata om,
utan stå av.
Stå av
Stå av
Stå av...?
Nej, jag får återkomma imorgon när det är nytt tema.

7 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Ja haha det verkar vara en himmelsvid skillnad mellan avstå och stå av. Om stå av nu används öht. Kanske vi ska börja? Kul tankar.

Anonym sa...

Haha :-)
Flinar extra åt: "Kliva av, vet jag också vad det är, jag som åker så mycket tåg." Berest och allmänbildad i ett :-)

Kalle Byx sa...

Gillar leken med ord. Funderingarna. Slutsatserna.

Pia sa...

CU i morgon. :)

marie ettanbo sa...

Underfundigt och kul!

Anonym sa...

hihi, lekfullt

Y sa...

Haha, du får mig att le stort så ofta, så ofta.
Ungefär sådär ska jag tänka OM jag inte gillar temat när jag går in på skrivpuff nästa gång. Och då ska jag kanske gå ut och gräva, eller städa. Istället.