måndag 24 september 2012

Tema: antiklimax

Jag såg den direkt! Din blick som en mjuk laserstråle genom folkhavet. Sköt rakt in i min. Varma bruna ögon, de åt mig, lindade in mig och jag famlade efter en golvlampa som stod nära, för att inte falla.

Du höll min semla i höger hand, din egen i vänster. Florsocker överallt, som det glittrade, och du trängde dig fram, kom allt närmre. Jag stod som förstenad, lampan i krampaktigt grepp, slutade andas. Vi var menade för varandra, det här var kärlek vid det där första ljuvliga ögonkastet jag hört talas om.

Förvåningen - när din blick och resten av dig gled förbi och florsockrade ner en annan kvinna. Den var stor.

7 kommentarer:

marie ettanbo sa...

Ack viken besvikelse! Gillar lampan som stöd. Tänker mig det lite vingligt.Bra

Charlotte sa...

Florsockrade ner en annan kvinna =)
Verkligen ett antiklimax

Kalle Byx sa...

Attans. Och florsockra ner!

saqer sa...

Aj! Drråpligt. Gillar beskrivningen/reaktionen på ögonen!

Iris sa...

Och så allt detta florsocker, bra!

Grå papegoja sa...

Men...florsockrade ner en annan kvinna. Fint skrivet.

foxy sa...

Mkt bra skrivet! Kul.