tisdag 18 september 2012

Tema: svamp

Okej, jag skriver väl om svamp då. Hade tänkt att skriva om separationer, skilsmässor, sorg eller något annat som är mer relevant för mig i nuläget, men svamp it is.

Ska det vara kantareller eller flugsvamp? Jag dras mer åt flugsvamp; vacker men dödlig. Som kärleken.

Å andra sidan kanske Ann Ljungberg tänkte på underlivssvamp? Jag har haft underlivssvamp ett par gånger, orsakad av antibiotika. Man har onekligen varit med om en del. Snart också om en skilsmässa, men det hör ju som sagt inte hit. Hur ensam man än känner sig. Är det svamp man ska skriva om så är det.

En gång köpte jag riktig tvättsvamp plockad i Egeiska havet för att svampa sovrumsväggen i sommarstugan med gul färg. Det är många år sedan nu. På den tiden trodde vi att det var vi i vårt gulsvampade sovrum för evigt. Men det var det inte.

7 kommentarer:

saqer sa...

Oj, vilken text! Den har ju allt "."
Kul att se dig här!

Svar; Ett lite förstämt "haha" tillbaka.., vi får köra det som vuxenlitteratur tror jag:)

marmoria sa...

Underbart. Kul att se dig.

Kalle Byx sa...

Härligt skrivet. Välkommen tillbaka.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Skrev en kommentar för läääänge sen, men vart tog den vägen? Jag skrev något i stil med att du så bra beskrev det bittra i livet, om både god och dålig svamp.

Charlotte sa...

Välskrivet.

blogfia sa...

Detta gillar jag mycket! Tankehopp älskar jag :)

Grå papegoja sa...

Underbar text! Gillar verkligen dina associationer och känner igen en del av dem själv.