måndag 7 juni 2010

Förvaltningsångest

Att förvalta:

*Traditionerna.
*Kulturarvet.
*Sångskatten.
*Mammas recept.
*Handarbetskunnandet.
*Min umgängeskrets.
*Släktklenoderna. (Vilka släktklenoder?)
*Transperent blanche.
*Louise Oldier.
*Medaljongtapeten i hallen.
*Pensionsfonderna.
*Barnens pengar.
*Huset, sommarstugan, bilen och båten.
*Alla minnen.
*Hälsan (inkl karisman och det friska tandköttet).

Då blir det bra.

____________


Förvalta!?
Vem fan orkar förvalta?
Är det inte nog om man överlever?
Ska man dessutom förvalta en massa skit?
Nej tack.

6 kommentarer:

Y sa...

Haha :) (Förlåt menar inte att skratta åt den allvarliga undertonen, bara åt det rappa sättet säga ifrån!) Antar att du inte sätter de två texterna mot varandra och slutar förvalta sommarstugan och minnena... Mer än vissa korta stunder möjligtvis :)

HannaT sa...

Jodu, efter att ha tappat bort det enda släktreceptet som är värt att prata om så många gånger att jag inte törs be om en ny kopia ...

Snyggt.

Anonym sa...

Men det är ju så - det är skitjobbigt!
:-)

Kalle Byx sa...

Bara du inte slutar förvalta din begåvning för att skriva för då blir jag besviken.

På det viset sa...

Kalle Byx: Tack! Men mitt skrivande förvaltar jag inte, det är snarare mitt skrivande som förvaltar mig. Jag försöker bara hänga med så gott det går.

Tessan sa...

Hehe, ja det är inte lätt det där med att fövalta. Känner inte igen transparent blanche och Louise Oldier så det kanske är dags att låta dessa gå i graven?