tisdag 22 juni 2010

Tema: avigt

Känner att det är dags att ta och styra upp det här med gräsklippandet i kvarteret.
Som det är nu så är det någon djävel som börjar klippa vid 8-tiden på morgonen så att man väcks av motorbullret. Sen är det någon annan som tar vid lagom tills man parkerat sig med frukosten i trädgården vid 9-tiden. Vid 10-tiden, eller 11-tiden är det kanske, klipper så jag vår gräsmatta. En bra tidpunkt, tycker jag.
Därefter, när jag har klippt färdigt och landat på altanen med exempelvis ett glas isvatten och min spanska ordbok, då börjar närmsta grannen klippa sin gräsmatta! Så håller det sedan på.
Nu är min plan att bestämma ett klockslag på lördagar då alla klipper gräset samtidigt. Och något bra straff för dom som inte lyder.

5 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Ja men det va väl en utmärkt idé att alla klipper gräsmattan samtidigt :-D, så det blir tyst sen! Kul!

Anitha Östlund Meijer sa...

Ha, ha...det tror jag inte kommer att fungera alls. Här i byn har vi ungefär samma syndrom.

HannaT sa...

Kan bara som före detta svår gräsallergiker (numera nästan botad, lovad vare Herren för kokosfett, skojar inte) säga aaaaargh.

Bra text. Kommer aldrig att fungera. Men riktigt snyggt hur protagonisten tycker att just tiotiden är den enda tid som inte stör ... vid den egna klippningen, såklart.

Y sa...

:D

AnnChristin sa...

Bra idé, Kör hårt. Mycket kan man sälja med reklam även klipptider på gräs.