fredag 12 oktober 2012

tema: genomlida

Bestämde mig för att göra research och frågade grannen vad han genomlidit idag.

Det skulle jag inte ha gjort.

I tre kvart malde han på om sina umbäranden som innehöll allt från vidbränd havregrynsgröt till erektil dysfunktion, och där stod jag och var tvungen att lyssna och se intresserad ut. Korsryggen värkte och mitt låga blodtryck befann sig långt nere vid fotknölarna innan han var klar. När jag stapplade därifrån kände jag mig både yrslig och illa till mods. Sedan fick jag migrän också.

5 kommentarer:

Kalle Byx sa...

Kul lidande om man säger så.

Charlotte sa...

Ojojoj så mycket otrevligt på så kort tid. Grannen verkar nästan värst tycker jag. Välskrivet.

Svar ang att länka i html:
Ja det är inte alls svårt. Det är tyvärr bara lite svårt att förklara i en sådan här textruta för så fort man skriver det så blir det en länk - förstår du? Men jag tänker ändå göra ett försök så får vi se om det går .

Man börjar med mindre-än-tecknet och sedan skriver man först ett a och ett mellanslag - sedan det underliga ordet href och likamedtecknet.

Därefter kommer adressen du vill länka till inom citationstecken - t ex

http://ansgarssyskon.se/2012/10/det-pinsamma-med-mammor/

Den skall ha citationstecken före och efter som sagt och sedan gör du tecknet "större än"

Därefter skriver du det som du vill skall stå i istället för länken - oftast titeln på inlägget som i det här fallet är Det pinsamma med mammor.

Det skall inte ha citationstecken utan bara stå helt vanligt.

Sedan kommer bara det lilla slutet som är mindre-än-tecknet - slash (ovanpå sjuan) - bokstaven a - större-än-tecknet

och sedan är du klar!

På det viset sa...

Tack! Inser att jag kom ungefär halvvägs. Imorgon ska det bli andra bullar. :)

Grå papegoja sa...

Tack för dagens :)

Du får gärna maila mig om du vill ha en instruktion om hur man gör länkar.
ppk39@hotmail.com

På det viset sa...

Bygga