onsdag 3 oktober 2012

tema: snyggt

Hela dagen har jag utan resultat suttit på min kammare och tänkt på ordet styggt. Nu skriver jag om något snyggt istället, det är bara en bokstavs skillnad och jag tänker att Ann Ljungberg nog inte märker något.

Tror ni nu att det är min glittertröja jag tänker skriva om, så tror ni fel. Istället kommer jag lägga ut texten om något annat som engagerar mig, nämligen springstilar.

Här kommer det:

Min tanke är att man kan se ut hur man vill när man springer på landsbygden, men att man bör välja en snygg stil om man springer i tätbebyggt område (där jag bor). Jag är trött på joggare som lutar framåt för mycket, till exempel, och på de som inte kan lyfta ordentligt på fötterna. De som vaggar fram och tillbaka i sidled är heller inte någon hit, det ska gudarna veta. Upprätt hållning och en kontrollerad spänst i steget, svårare än så behöver det inte vara. Lite stil och finess, om jag får be. Det är allt jag kräver.

2 kommentarer:

saqer sa...

*lmao* Ja' e' me' ;)

Grå papegoja sa...

Snyggt eller styggt? "Feljoggarna" kanske tycker att du är stygg? :)