onsdag 11 augusti 2010

På temat strula

Hon är en organisatör. En stjärnorganisatör, faktiskt.
Hon vet allt om att schemalägga städning, boka klipp-, vårdcentrals-, och optikertider, planera matsedel, skriva inhandlingslistor som stämmer överens med livsmedlens placering i butiken, förbereda vad barnen ska ha för kläder påföljande dag, reglera desammas TV-tittande och datoranvändande samt arrangera umgängesliv och uppvaktningar på lämpligt sätt.
Om alla JÄVLA STRULPUTTAR i hennes omgivning bara kunde göra som hon säger, och sluta krångla så förbannat, så skulle hennes liv vara perfekt.

10 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Haha, skrattar hjärtligt! Kul!

Osloskånskan sa...

Ja inte sant?

Anders sa...

Jo, kan så vara.
Men är hon nöjd med sitt liv.
Finns där plats för spontanitet??

marmoria sa...

Kort, koncist, bra. Särskilt impad av inköpslistorna. En sådan person måste anse att resten av världens befolkning utgörs av idioter.

marie ettanbo sa...

.... är det kanske alla andras strulande som gör att hon känner sig så duktig....?
Bra text - är också impad av inköpslistorna - efter placering .... listigt, hade aldrig själv kommit på tanken.

Kalle Byx sa...

Träffsäker beskrivning av en småbarnsmammas vardag. Men det är som Marie säger. Stjärnorganisatörer är beroende. Av strulpellar.

Anitha Östlund Meijer sa...

Ha, ha, ha har du varit hemma hos mig. Jag var en superpedant tills andra barnet kom...då gav jag upp...lite

Stina sa...

jo, jag tror som Marie och Kalle, en stjärnorganisatör är beroende av strul för att det ska finnas något att organisera! Tycker att din text är rolig, träffsäker och avslutningen med "perfekt" är perfekt!

Y sa...

*Gapskratt* Sån har jag minsann varit;) Obs varit! Perfekt text. Jag rekommenderade dig till kalendern (om du nu inte redan är anmäld). :)

På det viset sa...

Y: Kalendern??? =O