onsdag 25 augusti 2010

Tema: beroende

Visst, jag vill gärna träffa en kvinna. Det skulle vara trevligt att ha någon hemma som blir glad när man kommer hem. Absolut. Vi kunde äta goda middagar tillsammans och dricka vin. Titta på film hemma i soffan.
På somrarna kunde vi åka på bilsemester till Öland. Det gjorde vi när jag var liten och det var faktiskt perfekta semestrar. Vi tältade. Det är en speciell känsla att vakna i tält på morgonen. Man hör allt utanför tältet, som om tältväggen inte fanns. Ändå ser ingen att man ligger där.
En flickvän. Nej, flickvän låter lite för ungt. En kvinna, en fru? Nej, inte en fru, åtminstone inte till att börja med.
Någon man bara kan vara med utan att prata; det pratas alldeles för mycket. Man kan förstå varandra ändå. I alla fall om det är riktig kärlek. Riktig kärlek, men inte sådan som skapar beroende. Hon måste vara självständig. Det är viktigt. Inte beroende av mig för sin lycka.
Men roligt vore det om någon var där när jag kom hem. Någon som frågade hur min dag hade varit och fick mig på gott humör. Som hade dukat så där fint som bara kvinnor kan.

7 kommentarer:

marie ettanbo sa...

Trovärdig stillsam inre monolog.

marmoria sa...

Bra

disco sa...

bra känner igen funderingarna rakt av ... bra

Anonym sa...

Jättefin ton, eftertänksam!

http://tittelina.blogspot.com sa...

Fint. Håller verkligen med om att man ska kunna vara med varandra utan att prata.

Kalle Byx sa...

Tycker det verkar som han vill ha ett prydnadsföremål. Eller en levande docka. Hoppas han inte glömmer att fråga hur hennes dag har varit.

På det viset sa...

Kalle Byx: Du är uppmärksam du! :)