onsdag 26 maj 2010

Busted

- Vad äter du på?
- Ingenting.
- Joho, det luktar ju lakrits.
- Nej, jag äter inte lakrits. Sov nu.
- Varför luktar det lakrits då?
- Jag kan inte känna att det luktar lakrits. Sov nu.
- Gapa då!
- Men varför skulle jag göra det?
- Jag vill bara se om du har lakrits i munnen.
- Ja ja, titta då. Så, nu ska du sova.
- Vad fort du gapade, gapa större!
- Nej, det tänker jag verkligen inte göra. Sov nu, annars går jag ut i köket så får du somna själv.
- Mamma...?
- Ja.
- Visst får man inte äta godis på vardagar?
- Hm, nej, det får man inte.
- Varför luktar du lakrits då?
- Okej, okej. Jag tog en lakrits som hade blivit över från i lördags. Bara för att den inte skulle ligga och bli gammal.
- Kan jag också få?
- Nej, det fanns bara en.
- Fanns det bara en och så åt du upp den själv?
- Eh, ja, du hade ju borstat tänderna.
- Hade inte du borstat tänderna?
- Nej, det hade jag inte.
- Om man inte borstar tänderna på vardagarna, får man äta lakrits då?
- Eh, he, inte riktigt.
- Hur då då?
- Ja ja ja ja ja! Jag hämtar en till dig också.
- Hade du två? Du sa ju att du bara hade en!

11 kommentarer:

disco sa...

hahaha japp så är det :)

Genyvy sa...

Man får akta sig! Kul dialog.

HannaT sa...

Oj oj oj, det straffar sig att vara oärlig. Man ska leva som man lär :-)
Bra dialog.

Anonym sa...

Haha, känns väldigt typiskt de rättrådiga barnen! Mycket rolig och verklighetstrogen dialog :)

Siestri sa...

Rolig liten dialog.

Anonym sa...

hahaha, jag smyger med ostbågar och känner mig riktigt skyldig och dubbelmoralig :-)

marmoria sa...

Kul!

http://tittelina.blogspot.com sa...

Haha, rodnade mamma? Kul och rappt.

Linda sa...

Hahahahaha!

marie ettanbo sa...

Kul.Känner igen situationen. Listigt barn.

Solkatten sa...

Hög igenkänning! Fällan slår igen! :-)