onsdag 1 september 2010

Tema: Att hålla ihop

"Vet du vilket det bästa preventivmedlet är?"
Jag svalde och höll andan. Här var det tydligen pang på rödbetan. Inga krusiduller. Vi visste inte ens varandras namn.
"Nej", pep jag. Det var verkligen inte meningen att pipa. Jag var ju cool. Självsäker. Lite yr bara av syrebristen. Jag började andas igen.
"En halstablett mellan knäna", sa han och log ett snett leende. Han såg mig rakt i ögonen och strök undan en hårtest från mitt ansikte. Den lätta beröringen av hans hand sände tusen pilar till mina knäveck.
Men vad menade han egentligen? Att jag skulle hålla ihop benen? Så att han inte skulle råka hamna där? Tystnad. Det var min tur att säga något. Att ta initiativet. Jag sänkte rösten och tog sats.
"Men jag har ingen halstablett..." Från pip till hes basröst inom loppet av en minut och han såg med ens lite osäker ut. Jag tog ett djupt andetag och försökte hitta ett normalt mellanläge. "Fast jag har hemma, om du följer med så kan du få låna en."

12 kommentarer:

marmoria sa...

Kul! Bra - förutom att jag är allergisk mot sneda leenden.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Kul, tangerade min puff ;-). Men vem var det som skulle placera halstabletten mellan knäna?

Pia sa...

Den var bra. Men smälter inte halstabletter och lämnar en klibbig hinna?

Anonym sa...

haha, den var rolig :-)

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Det är skönt med trams. Vi skrivpuffare har en tendens att vara så dödsallvarliga.
Verkligen en gullig text!

Anonym sa...

Charm! Gillar särskilt "Nej", pep jag. Det var verkligen inte meningen att pipa.

På det viset sa...

Marmoria: Hmmm, det är lätt att hamna i de där schablonerna. För mig alltså. Tack för att du sätter fingret på.

Ethel: Haha, tanken var förstås att graviditet undviks om tjejen har en halstablett mellan knäna. Men på slutet föreslår hon indirekt att han ska ha den mellan sina knän. Inget skydd mot graviditet, kanske, men nydanande på något sätt kanske...=)

Pia: Man får väl ta en vicks blå i papper, kanske? ;)

Escargot: =)

Mikaela: Bådadera fyller sin funktion, förstås. =)

Spiskroken: Det kan vara svårt att få rösten att samarbeta ibland...

liselotte sa...

Kul infallsvinkel.Kunde inte låta bli att le mär jag läste.

marie ettanbo sa...

Ha, ha jag gillade tramset skarpt!:))

Y sa...

Du är skitrolig :) Och ändå, det var liksom inte bara trams, där fanns något väldigt vackert också. Hårtesten som stryks undan... Du kan!

Kalle Byx sa...

Charmig text.

Anonym sa...

Kul och lite oväntat avslut.