fredag 10 september 2010

Tema: Något som försvinner

Fredagen den 18 november

En karl på jympan idag tittade på mig. Bredaxlad, i 55-årsåldern med ett piggt yttre. Inget fel på honom men man undrar förstås vad han har för problem som söker kontakt på ett jympagolv så där. Sexmissbrukare, kanske.
Han tittade på mig redan när vi stod och väntade utanför hallen. En sån där blick som dröjer sig kvar. Ingen normal som bara sveper över. Han hade en svart t-shirt och mörkröda shorts. 
Han ser bra ut, det är inte det, men något fel är det. Jag var noga med att inte möta hans blick. Förutom i början när jag ännu inte visste att han var en sån.
Inne i jympahallen ställde han sig så att han hade utsikt över mig. Då ställde jag mig bakom en tjej så att hon hamnade mitt emellan oss två. På så sätt slapp jag se honom. Jag tittade inte på honom en enda gång under hela passet. Men jag märkte att han tittade på mig. Han är väldigt rytmisk, måste jag säga. En sån som tycker om att dansa, förmodligen. Precis som jag. Jag tror att min känsla för rytm syns på mig när jag jympar. Jag vågar ta ut svängarna och röra mig med hela kroppen. En sån är han också, det märktes tydligt. Synd på en sån pudding att han har problem.


Lördagen den 19 november

Idag var han inte där.

7 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Våra berättelser tangerar en smula, eller hur? Intressant, din text. Jag blir nyfiken. Det måste ju vara något fel på karln eftersom han beter sig som han gör ;-).

Pia sa...

Det verkar som det ska vara märkliga, manliga (?) skuggvarelser idag, eftersom både du och Ethel skriver om något diffust obehagligt som smyger sig in i vardagen. Bra skildrat.

Jag stavar jympa med g, gympa. Funderar på om det kan bero på var i landet man kommer ifrån.

Kalle Byx sa...

Synd va! Att han inte var där på lördagen. Fint skrivet!

Anonym sa...

ja, synd att han inte var där för jag hade bra gärna velat veta vad det var för en! Mycket bra skrivet!

disco sa...

Ja rolig text, jättebra språk tycker jag.man drivs framåt.
Man vill veta om han eller du är konstig :)

skimmer sa...

Hmm detta smakar mer. vem var han? Hur blev det?

Anitha Östlund Meijer sa...

Texten drar åt det obehagliga hållet, men lämnar många frågetecken när den är slut. Vill veta mer!