tisdag 7 september 2010

Tema: Om att berömma

Om man vill bli berömd,
och då menar jag inte kändisberömd,
utan vad-du-är-duktig-och-bra-berömd,
då får man fan fixa det själv.

Vilken god mat jag lagar!
Vad bra jag är på att gå ut med hundarna!
Vad snygg jag är!
Vad fint jag städar!
Vilka bra blogginlägg jag skriver!

Jag: Tack, det är snällt av dig att säga så.

Jag: Jag säger det inte för att vara snäll,
         du är helt enkelt så jävla bra,
         det finns ingen hejd på det.

Jag: Ja, om du säger det så...

9 kommentarer:

Y sa...

Du är så himla bra på att skriva med. Liksom.
Det glömde du! :D

(Hm, tror du denna kommentar kan räcka som inlägg idag... för mig? Som har hjärnstopp just nu.)

liselotte sa...

Det är verkligen sant att det är viktigt att ge sig själv beröm.Bra fångat.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Haha, sött och roligt! Speciellt sista raden ;-).

Anitha Östlund Meijer sa...

Mm gillar mycket! Sedan gäller det att kunna ta emot berömmet utan att förminska det.

marmoria sa...

Det där skrev du bra!

Kalle Byx sa...

Underbart! Tack för tipset.

Anonym sa...

Så mycket klokskap framfört på ett charmigt sätt!

marie ettanbo sa...

Beröm, beröm - Gillade min sura min förbyttes i ett leende.. Tack

Anonym sa...

Det här gillade jag!

Japp! På det viset är det!