torsdag 23 september 2010

Tema: Köra fast

Frågan är vad jag ska säga som låter naturligt...?
     Jag kan givetvis inte gå fram och säga:  "Tjena! Du verkar vara en trevlig prick, ska vi gå och ta en fika?"   Nej, herregud, det skulle jag inte ens säga om jag fick betalt. Tjena, är inte min stil. Inte att gå rakt på sak heller.
     Om det var min stil att gå rakt på sak skulle jag nog säga:  "Ursäkta, men jag fick bara en känsla av att det skulle vara trevligt att ta en fika med dig, skulle du kunna tänka dig det?"  Ha, aldrig i livet. Och "trevligt" skulle jag för övrigt inte säga, det låter för präktigt, jag är rockigare än så.
     Men nu skulle jag, som sagt, aldrig gå rakt på sak så det kan ju kvitta vad jag skulle säga då.
     Kanske skulle jag kunna säga något i förbifarten direkt efter passet? "Tufft pass, nu väntar duschen!", till exempel. Fast är det inte lite stalkervarning på en sån kommentar? I så fall får jag definitivt ta bort "duschen".
     Om det inte verkade så utstuderat så kunde jag börja med att hålla kvar blicken en sekund när han tittar på mig. Om det inte verkade så himla desperat. (Och desperat är jag ju faktiskt inte.)
     Jag kanske kan råka stöta ihop med honom i trängseln när alla ska ut ur träningshallen samtidigt? Fast risken är att jag kommer verka klumpig. Såvida jag inte stöter ihop med honom på ett hyfsat smidigt sätt. Men då kanske han fattar. Usch, vad pinsamt.

5 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Roliga och mänskliga tankar. Ja hur gör man? Svårt läge ;-).

Pia sa...

Underhållande text. Gillar.

disco sa...

:) hej kan man säga.
Sen ler man lite ,eller

Anitha Östlund Meijer sa...

Ler...och tänker tillbaka på tiden då jag nästan levde på gymmet. Inte var det alltför lätt att få kontakt, förutom med vissa som var där av fel orsak.

Kalle Byx sa...

Ja, tänk om de fattar det man vill att de ska fatta. Härlig text som alltid.